/Files/images/psihologya/unnamed.jpg

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДИТИНИ:

ПСИХОЛОГІЧНІ СЕКРЕТИ ОРГАНІЗАЦІЇ

Ми увійшли в зону турбулентності і це спричинило зміни в усіх сферах нашого життя. Освіта не стала винятком.

Позитивним виявилося те, що на випадок неможливості навчання у школах офлайн (прямого контакту вчителя і учня) вже було “придумано” навчання онлайн –дистанційне. Воно перебувало у стані не затребуваності в масштабах країни і поволі еволюціонувало, що є непоганою стратегією для “спокійного життя”.

Зараз ситуація змінилася. Ми всі адаптуємося до нових реалій. Оговтавшись після першого шоку, варто почати аналізувати процес, щоб його відлагодити.

ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ

/Files/images/psihologya/1210.jpg

Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе напружено?

Загальні тези

1. Зараз діти, так само як і ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ДПА/ЗНО – поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто, зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують від батьків психологічної допомоги.

2. Ідеально, якщо батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: “Якби мені зараз було потрібно вчитися вдома, я би, мабуть, на все забив. Мені самому складно зараз зібрати себе в купу. Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги”.

3. Зараз Ви маєте бути обережними і терплячими до себе та своїх дітей. Адже адаптація це довготривалий процес.

4. Треба просто робити вдих та видих і нагадувати собі: “Я не вчитель”. Власне, чому батькам не можна навчати своїх дітей – ми дуже емоційно залучаємось. Якщо дитина щось не розуміє, ми не можемо впоратись зі своїми емоціями: нам здається, що ми не розумні, наша дитина нерозумна і таке інше. А дитина може просто не сприймати нас у ролі вчителя – і це нормально. Основа техніки безпеки для батьків: нам потрібно пам’ятати, що ми НЕ вчителі для наших дітей, у нас немає потрібних професійних навичок, ми не вміємо пояснювати предмети

ПОРАДИ

День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання. Важливо, щоб навчання не асоціювалося з додатковим покаранням.

Запитайте у підлітка чи складений режим дня чи знає учень свій графік занять. Якщо ні, допоможіть розробити розпорядок дня. Обговоріть його разом з дитиною у невимушеній обстановці, коли підліток в гарному настрої. Адже якщо батьки почнуть суворо розповідати, критикувати, займатися «моралізаторством» що повинен виконувати підліток, на підсвідомому рівні включається захисний механізм – напад, зціпеніння або втеча. Таким чином, дитина буде реагувати на критику або нападом і як наслідок створюється конфлікт, інша дитина в силу нервової системи може впадати в «зціпеніння» чи в захисний механізм «втеча» - буде ігнорувати вас, ваші прохання.

У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, хай це буде окреме місце, робоча зона. На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його. Не заважайте дитині під час дистанційного навчання, під час пар, а саме не коментуйте, не ведіть діалоги поруч з дитиною з іншими членами родини, таким чином Ви відволікаєте її увагу і показуєте свою певну зневагу.

Для проходження навчання у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом.

Зараз в деяких родинах, батьки також працюють вдома, тому саме зараз час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.

Якщо ми бачимо, що наша дитина – вмотивована і відповідальна, нам треба слідкувати, щоб вона відпочивала і перемикалась на різні види діяльності. У таких дітей може бути більша, ніж зазвичай, потреба в комп’ютерних іграх, де скидається напруга. Ідеально, якщо є правило: наприклад, дитина 40 хвилин грає на комп’ютері, а потім робить 20 присідань або іншу фізичну вправу. Треба, щоб ми вмикали тіло, тому що йому зараз не вистачає уваги.

Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить чи поганий настрій. Завжди підтримуйте.

Хваліть дітей за виконану роботу. Щоб діти завжди були націлені на конкретний результат.

Дозволяйте у визначений час спілкування онлайн. Повідомлення або дзвінок другу та викладачу стане в нагоді. Приємне спілкування й корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання. Вік учня має бути часом, коли ми вже не дуже контролюємо процес, дитина “вчиться сама”. Однак пам’ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. Варто підключатися до його занять лише за потреби.

При цьому, важливо розуміти, що успіхи Вашої дитини індивідуальні, і порівнювати їх з іншими не потрібно.

Бажаю всім нам психологічної витримки та сили!

На останок хочу додати трішки позитиву та усвідомлення.

/Files/images/psihologya/4e9ca0e-nebyidytynu2.png

РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРА

ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

/Files/images/psihologya/ТИТУЛКА.jpg

Процес навчання в сучасній школі дуже насичений. У батьків виникає багато питань і навіть вимог. Однак здоров'я дитини не повинно перекладатися на плечі педагогів. Помічником у нелегкому 11-річному марафоні може і повинен бути правильно організований режим дня дитини.

Режим дня- це раціональний розподіл часу на всі види діяльності і відпочинку протягом доби. Основною його метою є забезпечити високу працездатність протягом усього періоду неспання. Будується режим на основі біологічної ритму функціонування організму. Так, наприклад, підйом працездатності відзначається з 11 до 13 годин. Другий підйом у 16-18 годин більш низької інтенсивності та тривалості. Діти легко звикають до розпорядку дня в школі, тому й вдома слід скласти таке ж розклад для дитини, особлива під час карантину..

Правильний режим дня школяра - це доцільно організований розпорядок добової діяльності, який відповідає віковим особливостям і передбачає повторюваний щодня автоматизм життєвих процесів. При цьому надзвичайно важливо, щоб усі елементи режиму проводилися строго послідовно й у той же час.

Це сприяє виробленню стійких умовних рефлексів, причому кожен попередній етап денного ритму є умовним сигналом для виконання наступного. У зв'язку з цим учні, які дотримуються режиму дня, швидше залучаються до роботи, швидше засинають і менше втомлюються. Основними елементами режиму дня школяра є: навчальні заняття в школі і вдома, активний відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне та достатнє харчування, фізіологічно повноцінний сон, вільна діяльність щодо індивідуального вибору. При організації режиму батькам слід враховувати стан здоров'я своєї дитини і функціональні особливості даного вікового періоду. При чіткому розпорядку дня у дитини формується звичка, коли конкретний час є сигналом для відповідних дій.

У 6-7 років відзначається підвищена чутливість до несприятливих зовнішніх чинників і швидка стомлюваністю при навчанні. У молодшому шкільному віці тривають процеси окостеніння і зростання скелета, розвитку дрібних м'язів кисті і функціональне вдосконалення нервової системи.

Вік 11-14 років характеризується різкими гормональними зрушеннями й інтенсивним зростанням. Відбувається швидкий розвиток внутрішніх органів: серце росте швидше, ніж просвіт судин, і виникає юнацька гіпертензія.

У 15-18 років відбувається завершення статевого дозрівання, зберігається переважання загального збудження та психічної неврівноваженості.

Тому, щоб дитячий організм розвивався правильно важливо приділити увагу режиму дня школяра.

Перш за все необхідно організувати черговість різних видів діяльності і вільного часу.

Від розпорядку дня залежить не тільки настрій дитини, але й нормальний розвиток нервової системи і здоров'я в цілому.

При хронічній перевтомі, гальмується зростання і розвиток дитини, погіршується стан здоров'я школяра.

При дотриманні режиму дитина стає фізично активніша, проходить успішно навчання вдома під час карантину.

Одже, спробуйте разом з дітьми скласти свій зручний режим дня (в кожному годиннику вистав стрілочки, коли що в тебе розпочинається). Дотримуйся його, і ти збережеш здоров'я та заощадиш час.

/Files/images/psihologya/годинник.jpg

Запам'ятай такі правила:

1. Спи не менше 9 годин.

2. Вживай їжу завжди в один і той же час.

3. Вчасно виходь на онлайн-урок, ніколи не запізнюйся.

4. Перед виконанням домашніх завдань відпочивай на свіжому повітрі.

5. Роби домашні завдання в той самий час.

6. Перед сном гуляй на свіжому повітрі - це корисно. Сидіти перед телевізором шкідливо.

7. Лягай спати завжди в певний час.

РЕЖИМ ДНЯ - ОСНОВА УСПІШНОГО НАВЧАННЯ

Кiлькiсть переглядiв: 347

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.